Logo van de Stichting Licht en Liefde
Limburgs landschap met daarin de tekst 'Voor financiƫle steun aan blinden en slechtzienden in Limburg'

LET OP: voor alle fondsen geldt dat enkel door blinden en slechtzienden woonachtig in de provincie Limburg (Nederland) een beroep op deze fondsen kan worden gedaan.

Onze stichting beheert onderstaande 6 fondsen van waaruit financiƫle bijdragen verstrekt kunnen worden (selecteer een fonds om naar de pagina van het betreffende fonds te gaan):

1. Vakantiefonds
  2. ICT-fonds
  3. Mobiliteitsfonds
  4. Studiefonds
  5. Brillenfonds
  6. Algemeen fonds

Verder geldt

Aanvragen voor een subsidie worden in principe alleen in behandeling genomen als de uitgaven voor de betreffende aanvraag nog niet zijn gedaan.

De normering wordt jaarlijks aangepast aan het minimumloon van het jaar waarin de aanvraag wordt gedaan.

Voor de beoordeling of aanvrager slechtziend is wordt gebruik gemaakt van het classificatiesysteem van de WHO, dat getoetst moet zijn door een oogarts of optometrist (klik HIER voor een toelichting).

Stichting Licht & Liefde is een als ANBI erkend fonds.
Het RSIN of fiscaal nummer van de stichting is 803345136.
Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Maastricht onder nummer 41076699

Hier vindt u koppelingen naar pagina’s die voor blinden en slechtzienden interessant kunnen zijn.