Hoofdmenu

Donaties

Stichting Licht en Liefde

Donaties

De stichting Licht & Liefde keert jaarlijks subsidies uit aan blinden en slechtzienden in de provincie Limburg (Nederland). Daarnaast helpt zij onder andere ook het werk van de Limburgse regiogroepen van de Oogvereniging Nederland mogelijk te maken.

Voor al deze goede doelen staat de stichting een vermogen ter beschikking. Uit de jaarlijkse opbrengsten van dit vermogen worden de betalingen gedaan. Het streven is om de koopkracht van dit vermogen in stand te houden.

Om nog meer mensen van een bijdrage vanuit de stichting te kunnen laten genieten en om ook in de toekomst ons werk te kunnen blijven uitvoeren is vereist dat ons vermogen minimaal gelijk blijft maar liefst toeneemt. Om deze reden zijn donaties en erfstellingen van harte welkom.

Een donatie kunt u storten op IBAN: NL88 RABO 0313 5866 67 t.n.v. Stichting Licht en Liefde te Maastricht.

Onze stichting is aangemerkt als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).
Een ANBI heeft een aantal belastingvoordelen die u hier kunt vinden. Zo betaalt een ANBI bijvoorbeeld geen erfbelasting of schenkbelasting voor erfenissen en schenkingen die de instelling gebruikt voor het algemeen belang. Voor donateurs van een ANBI geldt dat zij hun giften – onder bepaalde voorwaarden - mogen aftrekken van de inkomsten- of vennootschapsbelasting. Kijk voor meer informatie op de site van de belastingdienst.

Laatst bijgewerkt:

31-1-2019 17:43